fredag 9 oktober 2009

6:e och sista behandlingen klar!!!


Nu är jag färdig – i dubbel bemärkelse!
Idag fick jag mitt sista cellgift. Fantastiskt. Otroligt, nu är jag klar med kuren.
Det började veckan före midsommar, har varat hela sommaren, hela hösten, men nu, nu är det över!
Borrelian har krupit ihop till nästan ingenting och jag har några dagar att kämpa på med illamående och trötthet, men sen blir min kropp allt starkare.
Jag är trött, väldigt trött ikväll, ville bara skriva att det är över!
Håret ska börja växa.
Orken ska porla i min kropp.
Jag ska tillbaks till onkologen för att få min svininfluensespruta, om ungefär tre veckor, dvs då de små vita börjar komma ikapp igen.
Men då ska jag inte lägga mig ner och ta emot cellgifter! Hurra.
Porten, att de vill vänta med att ta bort den, det har med strålningen att göra. De vill inte utsätta huden för något i samband med strålning. Och det kan jag ta. Mycket hellre det än att den ska vara kvar som en säkerhetsventil utifall att om…
Nu ska jag bara slappa.
Ta tabletter.
Vara snäll mot magen.
KRAMAR till er alla som följer mig!

En liten spindel av vänligare sort än fästingen...

4 kommentarer:

Lingontuva sa...

Så skönt att du äntligen är klar med cellgifterna! Hittade din blogg när jag sökte runt på nätet om bröstcancer. Min mamma hittade en knöl i höst, opererades för några veckor sedan och påbörjar inom ett par veckor cellgiftsbehandling med påföljande strålning. Sköt om dig!! Kram

Anmaja sa...

Ja det måste vara skönt att vara klar och fortsätta bara vara och njuta av livet.
Önskar dej glada och soliga dagar fortsättningsvis.
Anmaja

Maria sa...

Önskar dig allt väl. Din blogg får mig att uppskatta livet och inte ta det för givet. Dina vackra foton visar hur otroligt mycket livskraft du har. Kämpa på.

Margareta sa...

Hej, hittade till din blogg efter en artikel jag läste i dag. fastnade för att du också är en Eva Margareta. Jag lever med bröstcancer sedan 1985 och mår bra.
Många hälsningar till dig och Öland som jag inte gästat sedan färjornas tid.
Margareta